Mediation gezondheidszorg

Gespecialiseerd in gezondheidsrecht biedt SDMA ondersteuning aan instellingen, opleidingen en cliƫnten (organisaties) bij geschillen en klachten in de zorg.

Bij conflicten in de samenwerking kan met behulp van SDMA mediation snel gekomen worden tot een duurzame oplossing.

De voordelen van mediation:

  • Er wordt gewerkt volgens vaste afspraken en partijen houden de oplossing van het conflict in eigen hand.

  • Mediation heeft een informeel karakter waardoor er ruimte is voor creativiteit.

  • Gesprekken en verslagen zijn vertrouwelijk waardoor er meerdere oplossingen kunnen worden onderzocht.

  • SDMA mediation draagt bij aan behoud en verbetering van de relaties.

  Mediation in de gezondheidszorg

SDMA heeft veel ervaring met klachtprocedures in de zorg. Deskundige interventies kunnen kostbare langdurende en voor betrokkenen pijnlijke procedures dikwijls voorkomen.

SDMA heeft specifieke deskundigheid in het bemiddelen bij zeer complexe situaties. Ondersteuning door een expert kan ook bij de afhandeling van calamiteiten en incidenten escalatie en beschadiging van de relatie en/of reputatie voorkomen.

SDMA is inzetbaar op verzoek van instellingen, opleidingen, cliƫnten en ten behoeve van klachtencommissies of klachtenprocedures.

Wilt u iets vragen of een afspraak maken?

Neem contact op met SDMA Mediation & Advies
Sonja Distelbrink: 06-51864672 / info@sdma.nl